Sunday 21 June 2009

selamat hari bapa

Rata-rata semua blog ada buat ucapan selamat hari bapa nie..so..tak nak ketinggalan aku pun buatlah ucapan untuk abah tersayang sempena hari bapa nie..tapi secara peribadi aku tak penah sambut malah ucap “ selamat hari bapa ,abah” pun aku tak penah seumur hidup aku..maluuuulahhhhh..hehehe..segan lah pulak rasanya nak ucap..kang tak pasal2 ada plak meleleh air mata aku nie..tapi..sekarang aku dah memahami apa maksud sebenar kenapa kita kene wish…bagi diri aku..pengorbanan ayah aku lebih sebenarnya kalau nak di hitung dari pengorbanan mak walaupun mak telah melahirkan dan membesarkan aku ..tapi sesungguhnya kasih dan sayang aku lebih tertumpah pada abah sebab abah tak pernah sekali menjentik aku malah marah aku pun tak penah..segala keinginan yang aku nak mesti abah tunaikan…cakap jer nak apa..kereta..duit...setakat 6-7 ribu abah sikit pun tak der masalah nak bagi..malah sakit..demam…semuanya abah jaga…dari kecil sampailah besar..aku cukup takut dengan mak..sebab mak garang..kalau aku gaduh ngan abang2..sure aku yang kene dengan mak..cili padilah..cili sos lah…rotan..cubit..tampar..kene baling barang..semuanya aku dah rasa...tapi abah lah tempat aku ngadu..abah selalu yang tenangkan aku..aku ingat lagi..tahun 2001..aku demam panaz..abah lah yang bertungkus lumus jaga aku..sampai amik mc dengan tak tido siang malam…dialah jugak yang suapkan aku makan masa demam..merengeklah macam mana sekalipun..dia tetap sabar melayan kerenah aku..kekadang aku tertanya..napa mak tak nak jaga ketika aku sakit??jarang sekali mak jaga..boleh dikira dengan jari.satu lagi kisah yang tak dapat aku lupa..aku gaduh besar dengan mak..sampai aku lari diri dari rumah..tapi abah pujuk aku suh balik..berkali-kali dia merayu kat aku suh balik..lembut jer dia pujuk aku masa tuh..dek sebab sayang kat abah..aku balik jugak..kalau ikutkan hati aku..dah tak hingin aku nak tgk mak masa tuh..sakitnya hati nie hanya Allah jer yang tahu…

Abah…
Tiada kata-kata yang dapat ija ucapkan untuk menunjukkan kasih sayang ija pada abah..bagi ijah abahlah segalanya..ija takut untuk kehilangan abah..malah demi Allah ija lebih rela mak pergi dulu dari abah…abah..terima kasih kerana membesarkan ija dengan kasih sayang yang tak terhingga..mungkin selama nie ija banyak menyakitkan hati abah..tapi percayalah abah..ijah takkan lupa jasa dan pengorbanan abah dan ija berjanji akan jaga mak dan abah sehingga akhir hayat..sayang abah sangat..doa ija Cuma satu..semoga abah sihat sentiasa dan dilimpahi rahmat serta murah rezki sebab bila dah murah rezki leh ija pinjam duit...tengah kering nie..hehehee..( sempat lagi ko buat lawak izah oiii )

* Untuk abang tersayang…tunggu ucapan selamat hari bapa dari anak-anak mu yer…next 20 years…hehehe..

1 comment: