Sunday 7 June 2009

SHOPPINGGG!!!

Yeapp…what a happy weekend for me bila hubby telah bersetuju untuk bershoppig barang2 baby…itupun setelah aku merajok tak nak cakap selama beberapa jam then baru dia setuju..huh!!2 hari berturut-turut aku telah menghabiskan sisa baki duit yang ada..( duit laki aku yerr..harap maklum )..hehee.,bengkek jer laki aku ngan aku minggu lepas…nasiblahhhh…kata nak beli barang anak perempuan…tapi kalau dibuatnya lelaki..adoilhhh mau meroyan aku jap mengenangkan dah berabis aku beli baju kaler pink jer semua nih!!

Okey..lets started with Saturday..dah lama rasanya tak pegi O.U ( One Utama )..so aku ajaklah hubby aku gi sana..mamat tuh mmg tak suker ke sana sebab giler punyer besar n susah nak carik parking…( sebenarnya aku pun tak nak kesana..tapi that’s the only nearer place yang ada BABY GUESS..terpaksa lah pegi jugak )…tapi kalau aku kata nak pegi sana nak beli barang BABY GUESS..mati hidup balik pun jangan harap dia izinkan..so..terpaksalah aku cakap..” ibu teringginnn nak pegi sana lah ayah…dah lama tauuu ibu tak pergi..jomlahhhh ayah “ dengan rengekan manja..cair jugak laki aku..hahahaha…so..on the way ke sana…berlakulah a few incident yang aku rasa cam bangang dan sakitttt hati aku nie…

The first incident was..

….on the way nak carik parking..ada lah satu kereta estima nie ( WKW 18 )..nak potong kater aku..dah lah tak bagii signal kiri ..pastu kuang ajo giler main rapat konon2 laki aku akan bagi chance kat dia lahh…sorry lah beb..kalo langgar kater kau pun aku tak kesah sangat sebab kater aku kancil jer…kalau langgar calar leh aku tukau kater baru..hohohoh..sebab laki aku nie mmg hati kering…mmg tak dapeklah kater * caya nun alif * tu nak masuk..camner aku tahu dia * caya nun alif *…hah…dia tak puas hati dia kejar kereta laki aku ni sampai dia dapat pintas depan kater aku then tetiba dia brek mengejut…aku ingatkan apalahh,,,rupanya dia turun pastu ketuk cermin kater laki aku maki hamun..aku tak der lah takut pun sebab * caya nun alif * tu rupa cam bapok mabuk tak sedar diri jer..hahaha..( ko jangan kutuk iza..ngko tu ngandong )…alemakkss..ampon!!!tapi mmg aku sakit hati betol..kalau ikutkan hati aku mmg aku nak kuar sound mamat tuh…” lu apehal kuang ajar sangat…lu nak masuk tak bagi signal..angkat tangan pun tak…dnsiadt*)&%)*)*%&^”.).cam gitulah kalau aku sound..KALAULAHH YER!!!hehehe..masa tuh laki aku tak kuar …dia Cuma angkat hp terus dial no..aku nampak mamat tuh terus blah…aku tanyalah kat laki aku dia call saper..dia cakap dia tak call Cuma angkat phone buat-buat cam ada geng..hahahah..lawak gilleer laki aku nie…penakot ker..alahaiiii…..mmg betul2 badan kecik lahhhh…( ampon ayah!!)..hehehJ

The second incident pulak

…..masa dalam kedai BABY GUESS..aku pun belek lah this one little cute shoes for baby girls..belek punyer belek..tetiba aku nampak tanda…kecik jer…”pig skin lining “…terkejut aku sampai tercampak kasut tu kat lantai…aku apalagi…dah bengang giler..aku jeritlah..”arghhhhhhhH!!!!!!sial betul..kenapa letak sign nie kecik sangat…”punyerlah kuat aku jerit sampai 2 promoter guess datang kat aku..eeeee….nak ajer aku maki hamun budak 2 ekor nie….aku pun tanyalah…kat mana pig skin lining nie…dia pun tunjuk kat dalam bahagian belakang tapak kasut…fuh..sib baik aku tak sentuh kat situ…kalau aku sentuh. Aku paksa promoter melayu tuh pun sentuh gak…biar sama-sama samak..hahaha…tapi kemarahan aku sekejap jer sebab aku dapat sambar 3 pasang stoking GUESS and this cute little shoe yang mmg aku dah aim dari mengandung rayyan lagi…yoohuuuu..mekacih yer abang…ayang tahu abang pasti tak sampai hati tgk muka ayang yang monyok nie (..dia bagi tahu bukan tak sampai hati tapi menyampah nak tengok lelama..)hahahah..tak kesahlahh..asala dapat apa yang aku nak…

And last incident was…

Seperti yang kukatakan dia awal criter..OU nie BESSAARRRR BANGETTT…dah nak balik nie…aku ingat lagi mula2 aku kuar kat OLD WING..tapi laki aku cakap dia parking kat NEW WING…mati-mati dia kata dia parking kat situ..aku pun kata oklah..kalau salahh siap!!!dari old wing tuh merentas sepanjang jalan yang jauh giler nak ker new wing..pastu dah sampai tempat parking dia leh kata kat old winglah yang..sambil gelak2…wargghhhhh!!!!geram aku nie…dh lah anak meragam..pastu bawak lagi banyak barang…tapi malangnyer aku tak leh nak luahkan rasa geram sebab barang2 yang dibeli tuh semua duit llaki aku..hehehee..terpaksalah mak pendam youuuu!!!

k-lah..lenguh tangan aku nie type punyer lah panjang giler…so..layan gambar apa yang ak beli hari tuh yer….
sebelum shopping..perlukan stamina yang kuat...jadik ternampak kedai makan nie..singgah lah kejap...my hubby are soooo addicted to waffle and chocolates...me???naaa..not really!!tapi sebab tgk macam ramai orang jer kan..dan hubby punyer duit...oklahhh..hehehehe..

OMG!!sooooo delecious n marvellous giller waffle ni!!!no wonder its so expensive..nie ajer harga dah 10++..belum masuk orange juice yang aku order...rayyan pun suka..ibu pun suka...ayah lagi suka..so lepas nie kalau dah semua suka..leh datang lagi kan ayah kan....heheheheh....

a mixture of mitten, booties and leging beli kat merata tempat


2 rompers nie beli kat "moms care " buy one free one...

nie semua baju jenama "PONEY " rambang mata nak pilih...


mix brand..2pcs from " GAP "...yang pink besar tu " HAllMARK " dan yang merah mak ngah tuh " CARTERS "


baju nie cuteeee sangat..walaupun hargenye leh tahan mak datok punyer mahal..tapi sebab cute nyer pasal..aku sambar jugak..laki aku geleng tak hengat punyer bila aku mintak nak beli baju nie... dai kata lagi mahal dari kasut kerja dia yang tak tukar2 dah 3 tahun..hahaha..dress from G.A.P

tarraaaa...cute tak this tiny little shoes...just for new born n kalau time raya kaki anak aku tetiba tak muat..mmg makcik tak dapek nak nolonglahhhh...mau nangis aku di pagi raya nnt..hehehe..untuk 3 pasang socks n a pair of shoes nie jer dah harge 100++...mana laki aku tak bengkok + bengang = sakit hati...hehehe..

note : time kaceh cayang untuk semua nie..tapi this not the end yer sebab ada lagi yang belum beli...nnt ibu bagi list okeeyy..love ya!!!

2 comments:

  1. wah..ni mmg shopping sakan nih..hehe. tp kalu beli online lg murah tau brand gap, carter, guess sume tuh..mmg tak berani shopping kat butik diorng sbb harga mahal btol..=)

    ReplyDelete
  2. alaarr..yer ker..saya tak reti lah kak nak beli online niehh...adoi..kalau tahu lebih awal leh save budget...heheheh..=)

    ReplyDelete