Monday 11 May 2009

.......

Waaaa…napa blog aku nie tak chantek cam orang lain..aku jeleezzzz…eee..tension tol aku ngan intenet kat opis nielah.LEMBAP NAK MAMPOZZ!!.nak buat kat umah..mana lah aku ada masa..dengan nak jaga mak aku yang sakitnyer..dengan anak aku lagi..mengandung lagi..masak lagi..huarrgghhh..gilo den..gilo!!!Ya Allah ..kuatkan lah semangat aku untuk teruskan hidup..kalau aku takder ..saper nak jaga mak aku yang sakit…sapa nak masakkan untuk ayah aku…nak harapkan abang2 aku yang tak guna sesen tu..sampai mak bapak aku dah takder barulah aku nampak batang hidung derang kot…kakak ipar aku sekor pun tak leh harap…haii..nasib..nasib…
Aku takder niat nak burukkan sesaper kat dalam blog nie Cuma nak luahkan perasaan aku jer…bila aku ngadu ngan laki aku…dia Cuma leh cakap “ sabar lah sayang…nie semua dugaan “..dah 9 tahun aku asyik dengar benda yang sama jer …takder ker ayat lain yang boleh sedapkan hati aku nie..contohnyer..”janganlah sedih sayang..nnt abang belikan handbag Guess yer…” takpun..” jom sayang..kita gi Habib Jewels…” wahahahaha…kalau cenggitu lah laki aku cakap..tiap2 hari aku tension pun tak per…kuikuikui…tapi aku selute giler dengan laki aku nie..korang bayangkan..seorang menantu mampu jaga mak mertua dengan baik sekali..malah jauh lebih baik dari aku dan abang2 aku yang tak guna tuh…cakap dengan lembut..tukarkan pakaian mak aku tanpa rasa segan sikit pun sedangkan anak lain sendiri tak mampu nak buat camtuh…layan mak aku makan dengan penuh sabar…aku sendiri naik hangin kekadang nak bagi mak aku makan..terima kasih abang..ayang tahu abang buat semua demi ayang sebab aku nie jenis panas baran..mak aku nie mengidap Alzhimer..pada yang tak tahu apa itu Alzhimer..ia sejenis penyakit nyanyuk tapi lagi teruk dari tuh..mak aku dah kene penyakit nie 5 tahun that’s mean umur dia 55 lagi..slow..slow dia merundum..dan sekrang nie..diri sendiri pun dia tak kenal..hanya orang yang betul2 punya kesabaran yang tinggi jer mampu jaga orang yang mengidap penyakit nie.. sebab tu skang nie aku hanya menumpang kasih sayang seorang mak mertua yang aku dah anggap macam mak sendiri..lama sangat aku tak rasa kasih sayang seorang ibu…aku rindu sangat dengan mak aku sebenarnya walaupun masa mak aku elok..dia selalu marah2 aku…sampai aku penah ada rasa nak lari dari umah..tapi mak tetap mak..itu yang selalu laki aku cakap..dia tetap mak aku walau jahat..buruk macam mana sekalipun..syurga tetap di bawah kakinya…selamat hari ibu mak..hanya doa sahaja yang mampu ija hadiahkan pada mak sebab nak bagi hadiah mak dah tak tahu apa2…maafkan ija yer mak atas dosa2 silam yang banyak ija dah buat..kalau nak dikira kesalahan yang aku lakukan..tak terhitung banyaknyer..
Oklah..tetiba tak leh nak control pulak kesedihan aku nie…kalau aku terus membebel..banjir plak opis aku nie…hehehe..k-lah..korang layan ada afew gambar family aku…

- nie gambar laki aku ngan kembar dia -
my hubby pakai baju kuning

faizal, fazli & fazrin

- nie gambar family in law masa raya tahun 2008 -

- nie gambar abah dan mak aku masa raya 3 tahun lepas -
masa nie mak dah sakit tapi tak teruk n kronik lagi
- nie gambar kakak ipar aku no 2..dia nie minah jepun..nama dia Aina minami..depan bapak aku jer pakai tudung..kat belakang..mandi laut pun pakai bikini...-aku selalu kutuk dia depan2 dia..dia kan nyer paham pon..kuikuikui -


- nie gambar aku ngan ipar dan biras sebelah husband..masa nie cukur jambul anak aku...cute tak kitorang especially aku..hehehe ;)-

2 comments:

  1. weh,sedih lak aku bace ni..ye la,wlu cane skali pon tetap mak kite gak..yg melahirkn,membesarkn kite smp tahap skg..ter'EMO' la plak...sedih2

    ReplyDelete
  2. ko baru ter"EMO"..yang aku nie air mata dah naik paras lutut dah tadi..bih makeup aku...hahaha..nie yang maleh nak citer pasal sedih nie tapi nie lah namanyer blog...luahan perasaan...

    ReplyDelete