Monday 4 May 2009

~citer yang panjang giler~

Disebabkan blog nie rayyan Danish nyer nama..jadi aku memang terpakserlah citer pasal anak aku lebih dari diri sendiri padahal aku tgh berkobar2 nak citer pasal aku nie..hahaha…kureng nyer mak…nama rayyan nie memang last minit giler aku letak..dah terkeluar anak aku baru aku terpaksa pilih nama rayyan nie..padahal sebelum nie aku nak letak Mikhail Danish..dari dalam perot lagi aku dok lar panggil dia miqa dari start aku tahu jantan lagi…( masa tuh aku mmg tergilakan anak pompuan..miqa kan macam nama pompuan )..heheh..pastu aku nak bahasakan diri aku mummy..aku mmg selalu borak ngan anak aku nie sebab bila aku borak ngan laki aku selalu tak der respon..buat sakit hati ngan mata aku jerk...so..baik aku borak ngan anak aku..walaupun takder respon.atleast dai ada tendang..so..expected due date should be on 6th of June tapi ntah camner pagi ahad 18 mei..tgh aku dok kusyuk goreng cekodok untuk parents aku..( solehah tak aku..dah sarat pon masih masak lagi..huhuhu..puji diri sendiri..nak tunggu orang puji mmg tak dapeklah..hahah )..mana tadi..haaa..sambung balik..tgh dok kusyuk goreng..aku rasa ada air meleleh..aku ingat aku kencing ker..aku pun amik tisu pastu aku try lah lap kat peha. bila aku tgk je tisu..bukan ajer air..darah pun ada sekali…terus aku menjerit kat laki aku..padahal tak perlu kelam kabut pun..sampai aku nyer cekodok hanguslah…hahaha..terus aku siap gi pusrawi..masuk labour room..doc cakap kene induce…sungguh seronot sekali aku dgr induce..ingatkan bestlahh…hamikk kau..tak sampai 10 minit aku tetiba aku rasa cam nak pitam..sakitnya…Allah jer tahu.tak sampai ½ jam aku dah mintak epidural…tapi 5 jam pastu baru doctor epidural sampai…ngeri bila ingatkan balik..tapi ngeri tu tak sampai 5 bulan lepas bersalin..tup tup dah ada…nie bukan excident dah..nie dah excident mauutt baekkk paunyer…hahah..haddaaapp lah sendiri…dah 9 jam sakit…tak bukak2 jugak..Cuma 1.5 cm jer…pastu doctor habibah cakap kene operation..betapa leganya aku dengar operate..cepat ajer aku angguk..mmg tak pikir bayaran langsung masa tuh..laki aku pun kata on jer..pukul 6 masuk..6:28 aku selamat bersalin…disebabkan aku nyer bersalin operate..bukan normal..jadi aku perlukan husband aku untuk jaga..so kalau nak husband jaga kenelah amik bilik first class..duk lar at spital 4 hari 3 malam…masa tuh mmg tak pikir langsung pasal bil spital..muka memasing ceria sebab dapat anak pertama lah katakan…masuk jer bulan kedua..pagi tuh laki aku call suh teka berapa kene..dia cakap jer almost 8 ribu…tersedak aku dengar amount..mak datookk…mahal betulllll!!!aduyaii…sib baik kita ada half ngan gov..kalau tak..mmg laki aku cakap nak jual bontot kat lorong haji taib..hahahaha…itulah kesahnyer citer aku yang panjang giler nie…lenguh dah tangan aku nie…dari tadi dok type jer..bos aku tengok sure dia kata…bagus budak nie…buat keje..boleh amik jadik pekereja cemerlang..hahahaa..beranganlah iza oiiii…


~ the day Muhammad Rayyan Danish was born ~
2.4 kg ~ Hospital Pusrawi


~ Rayyan 2nd day ~


~ Rayyan 2 bulan...cam anak afrika kan..hahah~

~ rayyan 3 bulan...4.5kg...dah cerah sikit ~
~ Rayyan 5 & 6 bulan ~ ( time raya )

~ Rayyan 7 bulan ..6 kg ~

~ rayyan 9 bulan..7kg ~


~ almost a year..7.7 kg ~

No comments:

Post a Comment