Wednesday 6 May 2009

countdown to Rayyan's birthday party

Mornings….happynyer aku hari nie sebab akhirnya plan untuk wat beday party anak aku menjadi gak sebabnya..a few weeks past..husband aku bermati-matian menentang untuk aku buat party nie..dia kata membazirlah..bukanyer ayern tahu lah…takder duitlah..ntah haper banyak tol alasan nenek moyang dia bagi kat aku..dah lah time tu aku dah book mcdonald seksyen 14 pj...sib baik aku leh kensel…macam biasalah..bila proposal aku direject..memang perang besar tak hengat nyer aku ngan husband aku..dan semestinya aku lah yang JUARA…wahahaha…aku kan kuasa veto terbesar..mana leh menentang aku..hihihih
Then semalam aku dengan bekerja keras membuat persiapan dari segi kad untuk jemputan ( buat sendiri tauuuu…)..menu apa yang nak di masak..search kek dalam intenet..rasa2 cam nak beli baskin n robbins ie cream cake..tapi kalau laki aku tahu..mampoz aku…hahaha..tau jerlah..1kg jer dah 180…dibuatnye sorang makan stengah…yang aku dok nganger mulut jerlah tgk 180 hangus camtuh jer…then door gift..mintak sekor2 alamat rumah..abih kredit aku…maxis nie mmg cam hampeh…baru top up spuloh..tak sampai 2 jam..dah tinggal duaposen..bengong tol…padahal aku anto msg jer…so aku ingat tengah hari esok nak pegi beli cikedis ngan cekelat untuk bebudak yang datang..tak derlah perabis banyak pun..aku pun tak dapat lah nak jemput semua kawan2 aku..yang mana aku betul2 rapat jer..harap maaf yer pada sesaper yang baca blog nie yang aku tak jemput sebabnya aku buat kat umah mak mertua aku..umah flat jadi kapacity umah tak besar...aku pun tak nak menyusahkan mak mertua aku masak banyak2..cukuplah aku dah beban kan dia dengan jaga anak aku…nie lagi sorang nak meletop bulan 8 nie…apa2 pun aku mmg sayang mak mertua aku nie sangat-sangat…malah aku lebih sayang dia dari mak aku yang sebenar…hmm.malah arr nak citer pasal nie..berbalik semula pasal beday party…
aku sebenarnya budget tak banyak tapi nak buat grand mengalahkan siti nurhaliza nyer party..wawawawa…ada wawasan kan aku nie….:p..aku buat party tu 16 mei that’s mean sabtu depan..hopefully menjadilah beday party anak aku nie..first time nak arrangekan…kalau ikutkan hati mmg nak buat kat mcdonald tapi sebab 25 & 26 mei nie aku terbang semula ker Jakarta..nak buat business sikit..perlukan modal yang besar jadi terpaksalah aku pendamkan perasaan aku nak buat kat situ..tgk dari luar jer lah orang nyer beday party..hahahah..pasal business tu lain hari aku story key sebab skang nie aku tgh very d over exited nak prepare untuk party nie…almaklumlar..tak penah raser..bila datang beday aku jer laki aku mesti tak penah buat “ surprise “ ..aku kekadang naaaak laaaah jugak rasa..hadiah tetiba terpacul kat bawah seat kater ker..ataupun tetiba rumah blackout rupanya surprise party ker..tak perlu barang mahal..cukup sekadar sepotong kek…ataupun emas 18 gram…hahhahaa…jangan kan kek..nak ajak aku makan masa beday aku pun leh tanya aku nak makan mana..bawak jerlah mana2 pun…takder perasaan tol laki aku nie padahal aku dah besama dia 7 tahun bercinta + 2 tahun berkahwin = 9 tahun….kalau buat anak dari dulu…dah berderet cam kater api dah…hahahah..ayoyoy..panjangnyer aku membebel…k-lah…daaaaaa


3 comments:

  1. yuhuuu..wah,ade blog ekk..leh aa tukar2 link..hehhehe

    ReplyDelete
  2. boleh ajer tp aku tak reti lar nak letak shout box tuh..ajar arr aku beb

    ReplyDelete
  3. klu ko nk shoutbox yg cm aku nyer..ko msk ler website oggix.com..then ko choose le mane ko nk pastu ko mskkn kt ko nyer layout..ko add gadget HTML tu..ko copy code oggix yg ko da pilih,then ko paste je kt HTML tu..klu xphm,bgtau k

    ReplyDelete